Meest gestelde vragen

  • Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar?

    Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08.30 - 17.00 uur op maandag t/m vrijdag


  • Heb ik een verwijzing nodig om een afspraak te kunnen maken?

    Nee, u heeft geen verwijzing nodig om rechtstreeks bij ons een afspraak te maken.


  • Hoe kan ik een afspraak maken?

    U kunt zelf online een afspraak maken of bellen naar tel. 0348-443141.


  • Wat moet ik meenemen naar een eerste afspraak?

    Een geldig legitimatiebewijs en een (grote) handdoek. Indien aanwezig een verwijzing.


  • Worden er kosten berekend als ik de afspraak afzeg?

    Uw afspraak annuleren kan tot 24 uur van te voren kosteloos via de link in uw afspraakbevestiging of telefonisch. Daarna berekenen wij een tarief van 35 euro.


  • Voor wie is het gratis inloopspreekuur?

    Iedereen is van harte welkom voor een gratis advies, ook als u nog nooit eerder bij ons bent geweest. Op dinsdag hebben wij een gratis inloopspreekuur op de Productieweg 8 van 19.30 - 20.00 uur.


  • Kunnen jullie zien hoe ik verzekerd ben?

    Ja, wij kunnen aan de hand van uw bsnnummer uw verzekeringgegevens opvragen. U hoeft hier dus geen bewijs van mee te nemen.


  • Moet ik de behandeling meteen betalen of wordt deze naar mijn zorgverzekeraar gestuurd?
    Infomedics verzorgt onze facturatie. Wanneer u aanvullend bent verzekerd sturen zij de rekening rechtstreeks op naar uw zorgverzekeraar. Heeft u alleen een basisverzekering dan krijgt u van infomedics een factuur.


  • Wat gebeurt er wanneer ik door mijn vergoeding van de verzekering heen ben?

    Wanneer u door de vergoeding van uw aanvullende verzekering heen bent ontvangt u van infomedics een factuur. In sommige gevallen betaalt de zorgverzekeraar de rekening aan ons uit en berekent deze rechtstreeks aan u door.


  • Heeft fysiotherapie invloed op mijn eigen risico?

    Wanneer u aanvullend bent verzekerd heeft fysiotherapie geen invloed op uw eigen risico. Ook wanneer u alleen basis verzekerd bent en de rekening rechtstreeks aan ons betaalt heeft dit geen invloed op uw eigen risico.

    Alleen wanneer u een chronische indicatie heeft wordt vanaf de 21e behandeling fysiotherapie vergoed uit uw basisverzekering. Dit heeft wel invloed op uw eigen risico. U komt alleen voor een chronische indicatie in aanmerking na een operatie of chronische ziekte die op de officiële chronische lijst van zorgverzekeraars voorkomt. Wanneer dit bij u het geval is zal de therapeut dit met u bespreken.


  • Hoe komt het dat er voor mijn eerste afspraak twee behandelingen zijn gedeclareerd bij de zorgverzekeraar?

    Iedere fysiotherapiepraktijk moet aan voorwaarden van de zorgverzekeraars voldoen. Eén voorwaarde is dat wij twee verschillende codes moeten declareren wanneer wij u tijdens een eerste afspraak ook direct behandelen. Dit wordt door de zorgverzekeraars gezien als twee behandelingen. Wanneer wij alleen een intake en onderzoek bij u hebben afgenomen is dit één code, en dus één behandeling. U kunt er dus ook voor kiezen niet direct behandeld te worden maar de volgende dag nog een keer terug te komen. 


  • Wanneer ik terugkom voor dezelfde klacht wordt mijn afspraak dan weer als een eerste afspraak gezien?

    Indien u binnen drie maanden voor dezelfde klacht terugkomt zien wij dit als een vervolgbehandeling en wordt er maar één behandeling in rekening gebracht. Indien het langer dan drie maanden geleden is zijn wij genoodzaakt een eerste afspraak in rekening te brengen. Dit is ook het geval wanneer u voor een geheel nieuwe klacht bij ons komt en wij opnieuw een intake en onderzoek moeten afnemen.


  • Ik ben klaar met de fysiotherapiebehandelingen en krijg een uitnodiging per mail voor een enquete. Waar is dat voor?

    Kwaliteit is een van de belangrijkste kenmerken van onze praktijk. Om hieraan te blijven voldoen willen wij graag van u weten wat u van onze behandelingen vind. U kunt hiervoor per mail een uitnodiging ontvangen van QDNA. Uw ervaring wordt anoniem aan ons verstrekt. 

  • Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

    Uw naam, adres, telefoonnummer en emailadres slaan wij op in ons systeem en gebruiken wij om uw verzekeringsgegevens op te kunnen vragen bij de zorgverzekeraar, contact met u op te kunnen nemen en onze nieuwsbrief/enquete naar u toe te sturen. Deze gegevens worden alleen ter facturatie verstrekt aan infomedics. Medische gegevens worden alleen met uw nadrukkelijke toestemming gedeeld met een huisarts of specialist. Lees hier onze uitgebreide privacyverklaring.