Tenniselleboog

• Overbelasting van de pezen van de spieren die de pols en vingers strekken.
  • Pijn aan de buitenzijde van de elleboog, welke soms uitstraalt naar de onderarm en in mindere mate ook kan doortrekken naar de bovenarm.
  • Meestal veroorzaakt door kortdurende grote belasting van de onderarmspieren (handstrekkers) of langdurige (relatief) kleine belasting van de onderarmspieren (handstrekkers).
  • Komt het meeste voor bij mensen met een leeftijd tussen de 35 en 55 jaar.
  • Vaak in combinatie met schouderklachten, carpaal tunnel syndroom of de ziekte van Quervain.

• Pijn aan de buitenkant van de elleboog
  • Soms uitstraling naar onderarm, pols en hand
  • Een enkele keer uitstraling naar bovenarm en schouder
  • Krachtverlies, dit merkt u bijvoorbeeld aan dat u moeilijker kan knijpen of zware objecten kunt tillen
  • Soms voelt de arm hard en opgezwollen aan
  • Het volledig strekken van de elleboog is soms pijnlijk en beperkt

Wat kunnen wij voor u betekenen?
Onze fysiotherapeut kan helpen door advies te geven over hoe u de arm het beste kunt belasten. Ook zijn er verschillende therapievormen die goed kunnen helpen bij het herstellen van uw tenniselleboog.
Het is mogelijk dat de klachten vanzelf over gaan. In de meeste gevallen wordt echter fysiotherapie aangeraden om goed te herstellen en dit proces te voorspoedigen. Een tenniselleboog kan erg lang duren daarom is het raadzaam niet te lang  te wachten met het inschakelen van de professional.