Meest gestelde vragen

  • Wanneer zijn jullie telefonisch bereikbaar?

    Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens onze openingstijden op maandag, dinsdag en donderdag van 08.00 - 21.00 uur en op woensdag en vrijdag van 08.00 - 18.00 uur. Wanneer u niet direct één van onze praktijkassistentes aan de lijn krijgt wordt de telefoon aangenomen door onze telefoonservice.
    Zij noteren uw vraag waarop wij u zo spoedig mogelijk terugbellen. 


  • Heb ik een verwijzing nodig om een afspraak te kunnen maken?

    Nee, u heeft geen verwijzing nodig om rechtstreeks bij ons een afspraak te maken.


  • Hoe kan ik een afspraak maken?

    U kunt zelf online een afspraak maken of bellen naar tel. 0348-443141.


  • Wat moet ik meenemen naar een eerste afspraak?

    Bij de eerste afspraak vragen wij u naar een identiteitsbewijs (paspoort of rijbewijs). Indien u een verwijzing heeft van huisarts of specialist is het fijn wanneer u deze ook meeneemt (niet verplicht).


  • Worden er kosten berekend als ik de afspraak afzeg?

    Wanneer u uw afspraak minimaal 24 uur van te voren afzegt worden er geen kosten aan u berekend. Wanneer u later dan 24 uur van te voren annuleert kunnen wij u een rekening sturen van 32 euro.


  • Kan ik zomaar naar jullie gratis inloopspreekuur komen? Of moet ik hiervoor al eens eerder bij jullie zijn geweest?

    U bent zonder afspraak van harte welkom op onze inloopspreekuren voor een gratis advies, ook als u nog nooit eerder bij ons bent geweest. Op maandag hebben wij een gratis inloopspreekuur op de Productieweg 8 van 19.00 - 19.30 uur, en op vrijdag bij de Huisartsenprakijk in Harmelen (Kerkweg 2) van 08.00 - 09.00 uur. 


  • Kunnen jullie zien hoe ik verzekerd ben?

    Ja, wij kunnen aan de hand van uw bsnnummer uw verzekeringgegevens opvragen. U hoeft hier dus geen bewijs van mee te nemen.


  • Moet ik de behandeling meteen betalen of wordt deze naar mijn verzekering toegestuurd?
    Wanneer u aanvullend bent verzekerd sturen wij de rekening rechtstreeks op naar uw verzekering. Bent u alleen basisverzekerd dan krijgt u van ons een factuur die u zelf moet betalen.


  • Wat gebeurt er wanneer ik door mijn vergoeding van de verzekering heen ben?

    Wanneer u door uw vergoeding van uw aanvullende verzekering heen bent krijgen wij in veel gevallen de rekening terug van de zorgverzekeraar. Deze sturen wij dan alsnog naar u op en dient u rechtstreeks aan ons te voldoen. In sommige gevallen betaalt de zorgverzekeraar de rekening toch aan ons uit en berekent deze aan u door.


  • Heeft fysiotherapie invloed op mijn eigen risico?

    Wanneer u aanvullend bent verzekerd heeft fysiotherapie geen invloed op uw eigen risico. Ook wanneer u alleen basis verzekerd bent en de rekening rechtstreeks aan ons betaalt heeft dit geen invloed op uw eigen risico.

    Alleen wanneer u een chronische indicatie heeft wordt vanaf de 21e behandeling fysiotherapie vergoed uit uw basisverzekering. Dit heeft wel invloed op uw eigen risico. U komt alleen voor een chronische indicatie in aanmerking na een operatie of chronische ziekte die op de officiële chronische lijst van zorgverzekeraars voorkomt. Wanneer dit bij u het geval is zal de therapeut dit met u bespreken.


  • Hoe komt het dat er voor mijn eerste afspraak twee behandelingen zijn gedeclareerd bij de zorgverzekeraar?

    Iedere fysiotherapiepraktijk moet aan voorwaarden van de zorgverzekeraars voldoen. Eén voorwaarde is dat wij twee verschillende codes moeten declareren wanneer wij u tijdens een eerste afspraak ook direct behandelen. Dit wordt door de zorgverzekeraars gezien als twee behandelingen (in 2015 waren dit nog drie behandelingen). Wanneer wij alleen een intake en onderzoek bij u hebben afgenomen is dit één code, en dus één behandeling. U kunt er dus ook voor kiezen niet direct behandeld te worden maar de volgende dag nog een keer terug te komen. 


  • Wanneer ik terugkom voor dezelfde klacht wordt mijn afspraak dan weer als een eerste afspraak gezien?

    Indien u binnen drie maanden voor dezelfde klacht terugkomt zien wij dit als een vervolgbehandeling en wordt er maar één behandeling gedeclareerd. Indien het langer dan drie maanden geleden is moeten wij voor de zorgverzekeraar weer een nieuwe behandeling opstarten met een eerste afspraak. Dit is ook het geval wanneer u voor een geheel nieuwe klacht bij ons komt en wij opnieuw een intake en onderzoek moeten afnemen.


  • Ik ben klaar met de fysiotherapiebehandelingen en krijg een uitnodiging per mail voor een enquete. Waar is dat voor?

    Hoge kwaliteit is één van de belangrijkste kenmerken van onze praktijk. Om hieraan te blijven voldoen willen wij graag van u weten wat u van onze behandelingen vind. Zodra u bij ons bent uitbehandeld ontvangt u dan ook een uitnodiging per mail voor een enquete welke anoniem wordt verzorgd door Qualizorg. Onder klanttevredenheid kunt u hier meer over lezen en het gemiddelde cijfer zien dat aan onze praktijk is gegeven.