Echografie consult

Fysio Broekhuizen heeft de beschikking over een modern echografie apparaat. Bas Broekhuizen, praktijkeigenaar en fysio- manueeltherapeut, is speciaal opgeleid om hiermee een echo diagnostisch onderzoek te doen. Met de mogelijkheid van dit onderzoek kunnen wij u net dat beetje extra bieden wanneer regulier fysiotherapeutisch onderzoek niet voldoende is of wanneer u ergens anders onder behandeling bent en graag een second opinion wilt.

Hoe werkt echografie?
Echografie is niet schadelijk voor uw gezondheid en is snel, gemakkelijk en pijnloos. Tijdens een echografie consult worden geluidsgolven uitgezonden en ontvangen die u niet hoort of voelt. De geluidsgolven worden opgevangen via een transducer(echokop) die met behulp van contactgel over de huid heen en weer wordt bewogen. De geluidsgolven worden op een tabletscherm omgezet naar zwart wit beelden.

Op deze beelden worden met deze pijnloze en gemakkelijke methode de musculoskeletale spieren, pezen, kapsel, banden, botten en gewrichten in kaart gebracht. Hiermee kunnen eventuele onderliggende problemen worden opgespoort waardoor in veel gevallen de pijnklacht sneller te achterhalen is. Dit zorgt ervoor dat het behandelplan nog gerichter kan worden opgesteld.

Wanneer kan echografie worden ingezet?
Een echografisch onderzoek kan worden ingezet als aanvulling op het reguliere fysiotherapeutisch onderzoek en tijdens uw behandelplan als het herstel stagneert. Dit gaat altijd in overleg met uw behandelend fysiotherapeut. Klachten of vermoedens waarbij het zinvol kan zijn om echografie toe te passen zijn:

• spierblessures (bijvoorbeeld bij een verdikking of een scheur)
  • een peesblessure (bijvoorbeeld bij een gescheurde pees, verkalking, verdikking/ontsteking)
  • een slijmbeursontsteking
  • verrekking of scheuring van gewrichtskapsel of banden
  • cystes

Kosten echografie consult
Op dit moment berekenen wij nog geen extra kosten voor een echografie consult. Indien u aanvullend bent verzekerd wordt het consult dan ook gewoon vergoed door uw zorgverzekeraar. Heeft u geen aanvullende verzekering of bent u door uw vergoeding heen, dan rekenen wij een tarief van 50 euro.

Afspraak maken
Om een afspraak te maken gaat u naar ons online afsprakensysteem. Wilt u meer informatie of telefonisch een afspraak maken? Neemt u dan gerust contact met ons op via tel. 0348-443141